Jak przygotować ofertę handlową?

Dobrze przygotowana oferta handlowa jest podstawą funkcjonowania każdego biznesu. Warto więc zadbać o to, by oferta spełniała wszystkie warunki formalne, a jednocześnie była atrakcyjna z perspektywy odbiorcy. Jej celem jest przecież zachęcenie do zakupu produktów lub usług. Im więcej klient dowie się z oferty, tym jest większe prawdopodobieństwo, że z niej skorzysta, zamiast iść do konkurencji.

Aby mieć pewność, że oferta handlowa będzie przygotowana zgodnie z zasadami i będzie zawierać wszystkie najważniejsze elementy, warto to zadanie zlecić profesjonalistom. Oferta powinna być bowiem właściwie skonstruowana oraz napisana językiem korzyści, który będzie działał zachęcająco na odbiorcę. Trzeba również pamiętać, że oferta handlowa, podobnie jak inne przekazy, powinna być tworzona pod konkretnego odbiorcę i takim językiem, który będzie dla niego zrozumiały. Nie ma więc jednego skutecznego wzoru oferty, który będzie można zastosować do każdego produktu czy usługi. Zupełnie inaczej wygląda przecież oferta handlowa na skorzystanie z oferty lokalnej pizzerii, a inaczej zachęca się klientów do zakupu dobrej klasy mercedes czy innego towaru należącego do dóbr luksusowych.

Informacje o firmie dawkuj z umiarem

Przy tworzeniu oferty handlowej warto zwracać uwagę na to, by była ona zachęcająca dla odbiorcy i spełniała warunki czytelnego i jasnego przekazu. Zadbajmy o to, by najważniejsze elementy oferty znajdowały się już na samym wstępie. Uwaga odbiorcy jest bowiem wtedy największa, a spada wraz z czytaniem dokumentu. W każdej ofercie handlowej powinny znaleźć się dane firmy, która ofertę składa oraz dane odbiorcy, do którego oferta jest kierowana. Kolejną kwestią jest informacja o firmie, która ofertę przygotowała. Pamiętajmy jednak, że nie jest to miejsce na opowiadanie wielostronicowej historii firmy od momentu jej powstania do czasów aktualnych. Firmę trzeba przedstawić krótko i zwięźle – podać informacje, w jakiej branży działa, w czym się konkretnie specjalizuje, jakie są jej sztandarowe produkty i usługi, ilu ma pracowników, jak długo działa na rynku i jaki jest zasięg jej działania. Można również napomknąć o różnego rodzaju sukcesach i osiągnięciach, dzięki czemu potencjalny klient otrzyma informację, że firma jest znana, prężnie działa i jest doceniana na rynku.

Wykaż się znajomością klienta

Oferty handlowe kierowane są do konkretnych adresatów, dla których zostały przygotowane. Warto więc w tekście podkreślić znajomość firmy, do której kierujemy ofertę, gdyż to przekłada się na znajomość jej potrzeb i oczekiwań. Przed wysłaniem oferty musimy bowiem mieć pewność, że trafi ona do kogoś, kto będzie realnie zainteresowany naszym produktem czy usługami. Warto więc pamiętać, że ofert handlowych nie wysyłamy jak spam do wszystkich odbiorców jakich mamy na listach kontaktów. Trzeba je tworzyć indywidualnie, dopasowując się do konkretnych potrzeb i oczekiwań potencjalnego klienta. Warto również przy tym zauważyć, że takie masowe wysyłanie ofert może przynieść skutek odwrotny do założonego – spam działa bardzo zniechęcająco i raczej nie powoduje zwiększenia liczby klientów.

Kluczowy element – opis przedmiotu oferty

Główną częścią oferty jest opis tego, co chcemy sprzedać lub zaoferować klientowi. Warto w tej kwestii stawiać przede wszystkim na konkretne informacje podane w prosty i przejrzysty sposób. Oferta nie powinna być dziełem literackim, przez które trudno przebrnąć, a prostym tekstem, z którego klient będzie mógł sobie szybko wyłuskać najważniejsze z jego punktu widzenia informacje. Tekst powinien być jasny, zwięzły i nie za długi. Najważniejszy jest pierwszy akapit, w którym powinny znaleźć się najistotniejsze informacje. Uwaga odbiorcy/czytelnika jest bowiem ograniczona i w miarę czytania tekstu nieco spada. To, co najważniejsze, musi więc być na wstępie. Z oferty klient powinien dowiedzieć się, co może otrzymać, dlaczego powinien to kupić oraz ile to będzie go kosztowało. Wszystkie inne dodatkowe szczegóły są z punktu widzenia oferty handlowej nieco mniej istotne. W tej części oferty warto postawić na pisanie językiem korzyści, aby klient mógł poznać wszystkie zalety korzystania z produktu czy usługi. Z listą korzyści też jednak nie należy przesadzać – wystarczą dwie najważniejsze cechy lub funkcjonalności. Jeśli zaczniemy wymieniać wszystkie korzyści, jakie przyjdą nam do głowy, lista będzie zbyt długa i czytelnik może nawet nie dobrnąć do jej końca.

Skuteczna zachęta do zakupu

Głównym celem oferty handlowej jest zachęcenie klienta do zakupu produktów czy usług. Pisanie ofert bywa skomplikowane, szczególnie dla osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie. Jeśli pomimo wysyłanych ofert liczba klientów nie zwiększa się, warto przeanalizować treść oferty i upewnić się, czy jest ona napisana w sposób prawidłowy. Czasem niewielkie modyfikacje treści mogą całkowicie odmienić przekaz i spowodować, że oferta i jej przedmioty będą rozchwytywane.

Głównym celem oferty handlowej jest zachęcenie klienta do zakupu produktów czy usług. Pisanie ofert bywa skomplikowane, szczególnie dla osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie. Jeśli pomimo wysyłanych ofert liczba klientów nie zwiększa się, warto przeanalizować treść oferty i upewnić się, czy jest ona napisana w sposób prawidłowy. Czasem niewielkie modyfikacje treści mogą całkowicie odmienić przekaz i spowodować, że oferta i jej przedmioty będą rozchwytywane.

czytaj więcej: pozyskiwanie leadów b2b