marketing

Czym właściwie jest marketing?

Tak naprawdę wszystkie firmy bez względu na to, jaką branżą się zajmują, mają jeden wspólny cel. Otóż chodzi o to, że zależy im na konkretnych celach biznesowych. Oczywiście nie ulega wątpliwości, że ich realizacja nie będzie w ogóle możliwa, jeżeli nie zostaną podjęte odpowiednie działania. I jak tego dokonać? I tutaj właśnie zaczyna się marketing. Czym jest marketing? Jakie są jego działania i rodzaje? Na czym właściwie polega? Na te oraz inne pytania udzielimy odpowiedzi w dalszej części naszego tekstu. Zachęcamy do lektury.

Co to jest marketing?

Tak naprawdę pojęcie to definiuje się na różne sposoby. Marketingiem możemy nazwać wszelkie działania, które służą tworzeniu, dostarczaniu oraz komunikowaniu produktów mających określoną wartość dla klienta i partnerów. Ponadto są to również działania polegające na rozpoznaniu, a także zaspokojeniu ludzkich potrzeb. Z kolei menadżerska definicja marketingu mówi, że marketingiem są prowadzone konkretne działania, które mają na celu zwiększenie sprzedaży określonych produktów czy też dupy. Zatem jeżeli mielibyśmy w sposób najprostszy określi czym jest marketing i jaki jest jego cel, pewnie nazwali byśmy to po prostu przekazaniem informacji o określonej, konkretnej grupie ludzi. 

Tak naprawdę nadawcą w tym komunikacie z reguły jest po prostu marka, określone przedsiębiorstwo, czy też inna organizacja. Nadawca wyznacza konkretną treść, wybiera formę komunikatu oraz sposób, za pomocą którego założone zadanie ma zostać osiągnięte. Może na przykład chodzić o budowanie świadomości określonej marki, poprawę jej rozpoznawalności, uatrakcyjnienie konkretnego procesu myśli na przykład rekrutacji – wzrost sprzedaży, walka z konkurencją czy tak naprawdę dowolne inne założenia, które chcemy zrealizować. Powinniśmy wiedzieć również o tym, że tak naprawdę każda kampania jest inna, dlatego też konkretne firmy czy też marki wykorzystują niezwykle szeroki wachlarz narzędzi, by osiągnąć założone cele.

Rodzaje marketingu

Oczywiście jak już wspomnieliśmy, marketing to pojęcie niezwykle szerokie, dlatego wyróżnia się kilka jego rodzajów. Niektóre z nich są współczesne, przez to że powstaje na skutek upowszechniania się internetu i na tym gównie się skupimy. Powinniśmy również wiedzieć o tym, że wybór konkretnego rodzaju marketingu lub po prostu jego typu zależy przede wszystkim od grupy odbiorców, do których naszymi działaniami zamierzamy dotrzeć. Oczywiście warto wiedzieć o tym, że użycie konkretnych działań wcale nie przekreśla innych. Tak naprawdę możemy wykorzystywać różne kanały komunikacji jednocześnie, co tym samym z pewnością wpłynie pozytywnie na ich wzajemny potencjał. Warto wiedzieć także o tym, że takie podejście nazywa się marketingiem wielokanałowym.

Zanim przejdziemy do omówienia marketingu internetowego, wymienimy jego rodzaje. Wyliczyć zatem należy wspomniany już marketing internetowy, marketing personalny, marketing sensoryczny, marketing sportowy, marketing szeptany marketing mobilny.

Marketing internetowy

Marketing internetowy znany jest również pod nazwą e-marketing. Aktualnie jest to jeden z najpopularniejszych rodzajów marketingu. Uwzględnij wszystkie działania, które biorą pod uwagę opracowanie strategii dla wprowadzeniu konkretnego produktu na rynek, i jego promocję w internecie oraz związane działania z napędem sprzedaży. Warto wiedzieć także o tym, że w ten sposób możemy również zwiększyć widoczność w sieci używając do tego chociażby stronę internetową. Bardzo często możemy spotkać się również z nazwą marketing online.

Nie ulega wątpliwości fakt, że ze względu na stale rosnącą rolę marketingu internetowego, który jest niewątpliwie źródłem informacji o konkretnych produktach, ten rodzaj marketingu dla bardzo wielu firm stanowi podstawowy, a nawet jedyny rodzaj prowadzenia działalności. Marketing internetowy jest naturalnym środowiskiem dla firm oraz biznesów, które prowadzą działalność tylko i wyłącznie online. Zaliczyć możemy więc do tego sklepy internetowe czy firmy, które funkcjonują w modelu saas.

Marketing, czyli podstawowe działania współczesny firm Wspomnieliśmy już o tym, że istnieje wiele rodzajów marketingu, ale tak naprawdę to właśnie marketing internetowy na chwilę obecną stanowi fundament wszelkich działań dla różnych branży tak naprawdę na całym świecie. Niewątpliwie i jest najprężniej rozwijająca się gałąź marketingu. To właśnie w sieci możemy znaleźć najwięcej potencjalnych klientów i w sposób najbardziej precyzyjnie do nich dotrzeć. Z powodzeniem znajdziemy różnego rodzaju narzędzia, które ułatwią nam pomiar efektywności prowadzonych przez nas oraz kampanii, a tym samym będziemy mogli zoptymalizować koszty.